Jakie mam prawa i obowiązki?

Zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe w świetlicy

Rodzaj: Scenariusze zajęć
Temat:  Prawa dziecka

Krótki scenariusz zajęć rozwijających kompetencje kluczowe w świetlicy, podzielony na trzy części: zajęcia umysłowe, ruchowe i manualne. 

Dzieci poznają znaczenie różnych symboli, biorą udział w zabawie ruchowej i wykonują sowę z wykorzystaniem podstawowych materiałów plastycznych.

Długość materiału: 1,5 strony A4.


Materiały:



  • fotografie przedstawiające symbole mądrości;

  • krzesełka;

  • papierowa torba na prezenty;

  • kolorowy papier;

  • szablon sowy;

  • nożyczki;

  • klej.


ZAJĘCIA UMYSŁOWE

Nauczyciel opowiada dzieciom, że przez wielki ludzie wymyślali sobie różne symbole. Pokazuje im niektóre z nich i tłumaczy ich znaczenie.

Następnie prowadzący pyta dzieci o źródło ich mądrości. Przy okazji opowiada im, że bierze się ona z nauki, a tę gwarantują im prawo do nauki i Konwencja o prawach dziecka.

Nauczyciel przypomina dzieciom, że oprócz praw mają także swoje obowiązki.

ZAJĘCIA RUCHOWE

Wąż na krzesełkach – zabawa

Dzieci siedzą w kręgu na krzesełkach. Jedno miejsce jest wolne. Jedno dziecko stoi wewnątrz koła. Na sygnał dzieci kolejno siadają na przesuwającym się wolnym miejscu. Dziecko stojące w środku stara się dogonić...

Materiał uzyskasz od razu po wykupieniu dostępu.
Pochodzi z fachowego czasopisma dla świetlic.
Pełny materiał uzyskasz po wykupieniu dostępu.

Galeria zdjęć

5 zł Dostęp do materiału
W koszyku
Pełny dostęp
do serwisu
Sprawdź
70 zł do końca roku szkolnego.
1700 materiałów dla świetlic
Informacje
Temat:  Prawa dziecka
Rodzaj: Scenariusze zajęć
Autor: Justyna Szyjka
Prawa dziecka
Więcej na temat: Prawa dziecka
Pytania i odpowiedzi
{{row.question}}
{{row.answer}}
Opinie
Jestem bardzo zadowolona. Liczba pomysłów i scenariuszy jest ogromna. Zawsze korzystam z planów pracy.
Świetlicę prenumerujemy od początku i nie wyobrażam sobie bez niej pracy. Świetne plany pracy i mnóstwo propozycji.
Dobrze, że jako środowisko mamy swoje czasopismo, na które zawsze mogę liczyć, gdy potrzebuję pomysłów i wsparcia.

Opinie pochodzą z anonimowej ankiety czytelników czasopisma „Świetlica w Szkole”.

Jakość gwarantują redakcje: