Wśród pól, łąk i lasów…

Scenariusz zajęć świetlicowych

Rodzaj: Scenariusze zajęć
Temat:  Zwierzęta

Scenariusz zajęć świetlicowych poświęcony zwierzętom zamieszkującym pola, łąki i lasy.

W ramach aktywności dzieci uczestniczą w improwizacji muzycznej, która pozwala im zapoznać się z tematem zajęć, biorą udział w grach tematycznych, rozwiązują zagadki o zwierzętach oraz wykonują pracę plastyczną przedstawiającą wiejską zagrodę.

Długość materiału: 1,5 strony A4.


Środki:



  • kartki A4;

  • pastele olejne;

  • piasek;

  • suche liście;

  • wykałaczki;

  • klej wikol;

  • zagadki;

  • chusteczka;

  • małe figurki zwierząt;

  • wycięte sylwetki zwierząt;

  • 4 kartony;

  • odtwarzacz CD;

  • płyta z piosenką Miała baba koguta;

  • maskotki – zwierzaki;

  • klocki lub piłeczki w różnych kolorach.


PRZEBIEG ZAJĘĆ

Część wstępna

Improwizacja muzyczna

Nauczyciel zaprasza do wspólnej zabawy, przedstawiając temat zajęć.

Dzieci chodzą po sali, udając różne zwierzęta zamieszkujące pola, łąki i lasy. Nie rozmawiają ze sobą, tylko wykonują charakterystyczne dla danego zwierzęcia gesty i ruchy. Po chwili wszyscy siadają w kręgu i opowiadają po kolei o tym, jakim były zwierzęciem i dlaczego takim.

Część zasadnicza

20 pytań do…

Dzieci nadal siedzą w kręgu. Nauczyciel zaprasza jedno dziecko, aby opuściło koło, usiadło przed nim na krześle i obmyśliło, jakim chce być zwierzęciem. Musi to zwierzątko zamieszkiwać pole, łąkę lub las. Wszyscy zwracają się twarzami do...

Materiał uzyskasz od razu po wykupieniu dostępu.
Pochodzi z fachowego czasopisma dla świetlic.
Pełny materiał uzyskasz po wykupieniu dostępu.
6 zł Dostęp do materiału
W koszyku
Pełny dostęp
do serwisu
Sprawdź
90 zł do końca roku.
1700 materiałów dla świetlic
Informacje
Temat:  Zwierzęta
Rodzaj: Scenariusze zajęć
Autor: Paulina Cysak
Zwierzęta
Więcej na temat: Zwierzęta
Pytania i odpowiedzi
{{row.question}}
{{row.answer}}
Opinie
Jedyne wsparcie tylko dla wychowawców świetlic, prenumeruję od lat i poleciłam wielu koleżankom.
Najbardziej cenię to, że wszystkie artykuły piszą nauczyciele świetlicy. Dzięki temu są przetestowane i używam ich bez większych zmian.
Dobrze, że jako środowisko mamy swoje czasopismo, na które zawsze mogę liczyć, gdy potrzebuję pomysłów i wsparcia.

Opinie pochodzą z anonimowej ankiety czytelników czasopisma „Świetlica w Szkole”.

Jakość gwarantują redakcje: