Przygoda na statku pirackim

Scenariusz zajęć rozwijających kompetencje kluczowe w świetlicy

Rodzaj: Scenariusze zajęć
Temat:  Morza i oceany

Scenariusz zajęć rozwijających kompetencje kluczowe w świetlicy podzielony na trzy części: umysłową, manualną i ruchować.

Podczas zajęć dzieci zapoznają się z "Bajką o Piratach i skarbie", poznają pojęcia związane z żeglarstwem, biorą udział w zabawie ruchowej z piłką oraz wykonują swoją wizytówkę w ramach pracy plastycznej.

Długość materiału: 1 strona A4.


Materiały:



  • tekst Bajki o Piratach i skarbie;

  • brystol z naklejonym statkiem;

  • kuferek;

  • wydrukowane monety;

  • napisy z nazwami członków załogi statku;

  • miękka piłka;

  • biała kartka z bloku rysunkowego;

  • kredki/mazaki;

  • klej.


PRZEBIEG ZAJĘĆ

Zajęcia umysłowe

Nauczyciel rozpoczyna zajęcia od przeczytania Bajki o Piratach i skarbie1. Następnie wspólnie z dziećmi analizuje ten tekst. Tłumaczy im, jak wyglądało życie na statku. Objaśnia pojęcia:

kapitan, czyli skipper – odpowiada za wszystko;

kwatermistrz – dba o zaopatrzenie i prawidłowe zagospodarowanie miejsca ładunkowego;

nawigator – odpowiada za wyznaczanie trasy rejsu, kontrolowanie aktualnej pozycji, obliczanie zużycia paliwa, prowadzenie dziennika pokładowego;

bosman – odpowiada przede wszystkim za to, żeby wszystko na pokładzie działało (zarówno sprzęt, jak i załoga);

cieśla – dowodzi grupą zajmującą się naprawą i...

Materiał uzyskasz od razu po wykupieniu dostępu.
Pochodzi z fachowego czasopisma dla świetlic.
Pełny materiał uzyskasz po wykupieniu dostępu.

Galeria zdjęć

5 zł Dostęp do materiału
W koszyku
Pełny dostęp
do serwisu
Sprawdź
70 zł do końca roku.
1700 materiałów dla świetlic
Informacje
Temat:  Morza i oceany
Rodzaj: Scenariusze zajęć
Morza i oceany
Więcej na temat: Morza i oceany
Pytania i odpowiedzi
{{row.question}}
{{row.answer}}
Opinie
Dobrze, że jako środowisko mamy swoje czasopismo, na które zawsze mogę liczyć, gdy potrzebuję pomysłów i wsparcia.
Świetlicę prenumerujemy od początku i nie wyobrażam sobie bez niej pracy. Świetne plany pracy i mnóstwo propozycji.
Najbardziej cenię to, że wszystkie artykuły piszą nauczyciele świetlicy. Dzięki temu są przetestowane i używam ich bez większych zmian.

Opinie pochodzą z anonimowej ankiety czytelników czasopisma „Świetlica w Szkole”.

Jakość gwarantują redakcje: