Pałac Królowej Śniegu

Rodzaj: Scenariusze zajęć
Temat:  Hans Christian Andersen

Scenariusz zajęć świetlicowych, mających na celu kształtowanie umiejętności odbioru tekstu H.Ch. Andersena.

W celu zrealizowania zajęć należy dzień wcześniej zapoznać uczniów z baśnią "Królowa Śniegu".

W ramach scenariusza dzieci rozwiązują rebus, układają krótki plan wydarzeń baśni, biorą udział w zabawach ruchowych, uczestniczą w tematycznej dyskusji oraz w ramach pracy plastycznej wykonują w grupach Pałac Królowej Śniegu . 

Długość materiału: 1,5 strony A4.


Uwagi:


Poprzedniego dnia wychowankowie wysłuchali baśni Królowa Śniegu i przygotowali trzy różne kontury pałacu królowej. Wypełnili je białą farbą za pomocą malutkich, okrągłych gąbeczek, posypali srebrnym brokatem i zostawili do wyschnięcia.


Cel główny:



  • kształtowanie umiejętności odbioru tekstu H.Ch. Andersena.


Cele szczegółowe.
Wychowanek:



  • zna baśń Królowa Śniegu H.Ch. Andersena;

  • układa zdarzenia w porządku chronologicznym;

  • ćwiczy technikę głośnego czytania;

  • wykonuje pracę plastyczną – pałac Królowej Śniegu;

  • zauważa analogię między baśnią Andersena a filmem Kraina Lodu;

  • nazywa emocje, które mogą roztopić lód w sercu;

  • integruje się w grupie poprzez wspólną zabawę.


Metody pracy:



  • podająca: prezentacja multimedialna, pogadanka;

  • praktyczna: praca plastyczna;

  • problemowa: zabawa dydaktyczna, zabawa ruchowa, układanka, rebus.


Formy pracy:



  • indywidualna;

  • zbiorowa.


Środki:



  • rebus;

  • kapelusz;

  • karteczki z cyframi;

  • prezentacja multimedialna;

  • koperty z kompletem ilustracji;

  • film Kraina Lodu;

  • karteczki samoprzylepne;

  • niebieskie kartki z bloku technicznego A3 (kontury zamku wypełnione wcześniej białą farbą i posypane brokatem);

  • pastele;

  • tekst do zabawy „Kareta Królowej Śniegu”;

  • serce wycięte z niebieskiego papieru;

  • flamastry.


Przebieg zajęć

Część wstępna

Nauczyciel rozpoczyna zajęcia od przywitania dzieci. Zapowiada, że temat dzisiejszych zajęć ukryty jest w rozwiązaniu rebusu.

Rozwiązanie: pałac Królowej Śniegu.

Część zasadnicza

Magiczny kapelusz – podział na grupy

Każde dziecko losuje z kapelusza karteczkę z cyfrą. Osoby z takimi samymi cyframi tworzą grupę. Liderem grupy zostaje ten, kto wylosował cyfrę z koroną.

Koperty z zadaniami

Nauczyciel rozdaje liderom koperty, w których znajdują się ilustracje lub krótkie punkty planu wydarzeń. Pracując w grupie, dzieci muszą w ciągu 3 minut poukładać wydarzenia w kolejności chronologicznej.

Gdy grupy zakończą pracę, nauczyciel włącza...

Materiał uzyskasz od razu po wykupieniu dostępu.
Pochodzi z fachowego czasopisma dla świetlic.
Pełny materiał uzyskasz po wykupieniu dostępu.
6 zł Dostęp do materiału
W koszyku
Pełny dostęp
do serwisu
Sprawdź
70 zł do końca roku szkolnego.
1700 materiałów dla świetlic
Informacje
Rodzaj: Scenariusze zajęć
Autor: Magdalena Staszewska-Cygan
Hans Christian Andersen
Więcej na temat: Hans Christian Andersen
Pytania i odpowiedzi
{{row.question}}
{{row.answer}}
Opinie
Od lat niezastąpiona pomoc. Kopalnia pomysłów, z których zawsze można skorzystać.
Najbardziej cenię to, że wszystkie artykuły piszą nauczyciele świetlicy. Dzięki temu są przetestowane i używam ich bez większych zmian.
Dobrze, że jako środowisko mamy swoje czasopismo, na które zawsze mogę liczyć, gdy potrzebuję pomysłów i wsparcia.

Opinie pochodzą z anonimowej ankiety czytelników czasopisma „Świetlica w Szkole”.

Jakość gwarantują redakcje: