Góra Trzech Krzyży w Kazimierzu Dolnym

Scenariusz zajęć świetlicowych

Rodzaj: Scenariusze zajęć
Temat:  Edukacja regionalna

Scenariusz zajęć świetlicowych poświęcony Górze Trzech Krzyży w Kazimierzu Dolnym.

Podczas zajęć dzieci poznają historię Góry Trzech Krzyży, rozmawiają na temat chorób zakaźnych oraz ziół, samodzielnie wykonują napar w ramach eksperymentu, biorą udział w zabawie ruchowej oraz wykonują tematyczną pracę plastyczną.

Długość materiału: 1,5 strony A4.


Środki:



  • zdjęcia Góry Trzech Krzyży;

  • szary papier;

  • flamastry;

  • podpisane zioła suszone i świeże: rumianek, mięta, szałwia, melisa, koper, bez czarny, lipa, lawenda;

  • 4 szklanki, 4 talerzyki, 4 łyżki;

  • małe słoiczki;

  • naklejki;


PRZEBIEG ZAJĘĆ

Część wstępna

Prowadzący przedstawia dzieciom historię Góry Trzech Krzyży w Kazimierzu Dolnym. Opowiada, że nazwa Góra Trzech Krzyży ma ponad 300 lat. Ustawiono wtedy na wzgórzu trzy wysokie, drewniane krzyże. Upamiętniają one kilkaset ofiar zarazy morowej (cholery), która przetoczyła się przez okoliczne tereny. Krzyże miały wynagrodzić Bogu grzechy mieszkańców, które ponoć sprowadziły na Kazimierz Dolny tę zarazę.

Część zasadnicza

Choroby zakaźne – burza mózgów

Dzieci z pomocą prowadzącego wspólnie układają definicję choroby zakaźnej oraz wymieniają znane im choroby zakaźne.

Prowadzący na szarym papierze zapisuje pomysły dzieci dotyczące...

Materiał uzyskasz od razu po wykupieniu dostępu.
Pochodzi z fachowego czasopisma dla świetlic.
Pełny materiał uzyskasz po wykupieniu dostępu.

Galeria zdjęć

6 zł Dostęp do materiału
W koszyku
Pełny dostęp
do serwisu
Sprawdź
70 zł do końca roku.
1700 materiałów dla świetlic
Informacje
Rodzaj: Scenariusze zajęć
Edukacja regionalna
Więcej na temat: Edukacja regionalna
Pytania i odpowiedzi
{{row.question}}
{{row.answer}}
Opinie
Jedyne wsparcie tylko dla wychowawców świetlic, prenumeruję od lat i poleciłam wielu koleżankom.
Świetlicę prenumerujemy od początku i nie wyobrażam sobie bez niej pracy. Świetne plany pracy i mnóstwo propozycji.
Dobrze, że jako środowisko mamy swoje czasopismo, na które zawsze mogę liczyć, gdy potrzebuję pomysłów i wsparcia.

Opinie pochodzą z anonimowej ankiety czytelników czasopisma „Świetlica w Szkole”.

Jakość gwarantują redakcje: