Gniew przez dziurkę od klucza

Scenariusz zajęć świetlicowych

Rodzaj: Scenariusze zajęć
Temat:  Edukacja regionalna

Scenariusz zajęć świetlicowych poświęcony fotografii oraz miastu Gniew.

Podczas zajęć nauczyciel wykorzystuje kody QR do przedstawienia pojęć związanych z fotografią, wyjaśnia dzieciom termin camera obscura, prezentuje miasto na fotografiach, proponuje udział w zabawie ruchowej oraz zachęca do wykonania pracy plastycznej. 

Długość materiału: 1,5 strony A4.


Materiały:



  • w miarę możliwości stare aparaty fotograficzne;

  • sprzęt do odtwarzania i wyświetlania filmików z YouTube i zdjęć;

  • telefon z aplikacją podczytującą kody QR;

  • szablon „dziurki od klucza”;

  • kartki;

  • niepotrzebne czasopisma;

  • kredki, mazaki;

  • nożyczki;

  • farby plakatowe;

  • klej;

  • papierowy kluczyk dla każdego dziecka.


PRZEBIEG ZAJĘĆ

Część wstępna

Prowadzący umieszcza na tablicy kody QR – są w nich zaszyfrowane wyrazy związane z fotografowaniem: aparat fotograficzny, zdjęcie, fotograf, światło, papier fotograficzny. Pokazuje uczniom stare aparaty fotograficzne. Pyta, który z nich jest najstarszy, jak działają, tłumaczy zasady, pokazując schemat.

Wyjaśnia termin camera obscura. Działanie tej kamery dzieci mogą obejrzeć na filmie wyświetlanym na tablicy.

Część zasadnicza

Gniew na fotografii – prezentacja

Prowadzący pokazuje miasto Gniew na różnych fotografiach. Dzieci próbują ustalić, kiedy zostało wykonane dane zdjęcie: współcześnie czy dawniej, w dzień czy w nocy, z...

Materiał uzyskasz od razu po wykupieniu dostępu.
Pochodzi z fachowego czasopisma dla świetlic.
Pełny materiał uzyskasz po wykupieniu dostępu.

Galeria zdjęć

7 zł Dostęp do materiału
W koszyku
Pełny dostęp
do serwisu
Sprawdź
70 zł do końca roku.
1700 materiałów dla świetlic
Informacje
Rodzaj: Scenariusze zajęć
Edukacja regionalna
Więcej na temat: Edukacja regionalna
Pytania i odpowiedzi
{{row.question}}
{{row.answer}}
Opinie
Świetlicę prenumerujemy od początku i nie wyobrażam sobie bez niej pracy. Świetne plany pracy i mnóstwo propozycji.
Jedyne wsparcie tylko dla wychowawców świetlic, prenumeruję od lat i poleciłam wielu koleżankom.
Najbardziej cenię to, że wszystkie artykuły piszą nauczyciele świetlicy. Dzięki temu są przetestowane i używam ich bez większych zmian.

Opinie pochodzą z anonimowej ankiety czytelników czasopisma „Świetlica w Szkole”.

Jakość gwarantują redakcje: