Fryderyk Chopin w Nieszawie

Scenariusz zajęć świetlicowych

Rodzaj: Scenariusze zajęć
Temat:  Edukacja regionalna

Scenariusz zajęć świetlicowych poświęcony Nieszawie.

W ramach zajęć dzieci poznają położenie miasta Nieszawa oraz związane z nim ciekawostki, rozmawiają o Fryderyku Chopinie i jego związkach z miastem, a także wykonują foretpiany w ramach pracy plastycznej.

Długość materiału: 1,5 strony A4.


Środki:



  • mapa Polski;

  • kartki w kolorach żółtym, niebieskim, zielonym i czerwonym z zapisanymi ciekawostkami na temat miasta Nieszawa oraz karteczki do losowania grup w tych samych kolorach ( jedna karteczka dla każdego ucznia);

  • plansza z relacjami bliskich osób z otoczenia Fryderyka Chopina na jego temat;

  • napisy: matka, ojciec, siostra (2 razy), dyrygent, nauczyciel;

  • nagranie dowolnego koncertu;

  • szablon fortepianu;

  • pudełko po kaszy;

  • kredki;

  • nożyczki;

  • klej.


PRZEBIEG ZAJĘĆ

Część wstępna

Prowadzący wskazuje na mapie Polski położenie miasta Nieszawa. Uczestnicy zajęć wypowiadają się na temat położenia miasta. Określają kierunek i nazywają inne miasta w tej okolicy.

Część zasadnicza

Kolorowe kartki (w kolorach żółtym, niebieskim, zielonym i czerwonym) z ciekawostkami na temat Nieszawy prowadzący ukrywa na terenie szkoły, sali, podwórka – zależnie od tego, jakie są możliwości prowadzenia zabawy. Uczestnicy dzielą się na grupy przez losowanie karteczek w wyżej wymienionych kolorach. Każda grupa szuka ciekawostek zapisanych na kartkach w kolorze ich grupy.

Grupy spotykają się i odczytują odszukane ciekawostki na...

Materiał uzyskasz od razu po wykupieniu dostępu.
Pochodzi z fachowego czasopisma dla świetlic.
Pełny materiał uzyskasz po wykupieniu dostępu.

Galeria zdjęć

5 zł Dostęp do materiału
W koszyku
Pełny dostęp
do serwisu
Sprawdź
70 zł do końca roku.
1700 materiałów dla świetlic
Informacje
Rodzaj: Scenariusze zajęć
Edukacja regionalna
Więcej na temat: Edukacja regionalna
Pytania i odpowiedzi
{{row.question}}
{{row.answer}}
Opinie
Najbardziej cenię to, że wszystkie artykuły piszą nauczyciele świetlicy. Dzięki temu są przetestowane i używam ich bez większych zmian.
Jedyne wsparcie tylko dla wychowawców świetlic, prenumeruję od lat i poleciłam wielu koleżankom.
Dobrze, że jako środowisko mamy swoje czasopismo, na które zawsze mogę liczyć, gdy potrzebuję pomysłów i wsparcia.

Opinie pochodzą z anonimowej ankiety czytelników czasopisma „Świetlica w Szkole”.

Jakość gwarantują redakcje: