Figury czterech pór roku w Tczewie

Scenariusz zajęć świetlicowych

Rodzaj: Scenariusze zajęć
Temat:  Edukacja regionalna

Scenariusz zajęć świetlicowych poświęcony rzeźbom z Tczewa.

Dzieci podczas zajęć rozmawiają o porach roku, poznają historię Tczewa z wyszczególnieniem czterech figur przedstawiających pory roku, tworzą krótkie wierszyki, uczestniczą w zabawie ruchowej oraz wykonują bzy w ramach pracy plastycznej.

Długość materiału: 1 strona A4.


Materiały:



  • plansza podzielona na cztery części: wiosna, lato, jesień, zima;

  • kartki z cechami charakterystycznymi pór roku;

  • zdjęcia rzeźb pór roku z Tczewa;

  • kartki;

  • długopisy;

  • niebieski karton formatu A4;

  • bibuła marszczona w odcieniach fioletu;

  • klej;

  • gałązki bzu;

  • farby plakatowe;

  • pacynki.


PRZEBIEG ZAJĘĆ

Część wstępna

Dzieci siadają w kole, prowadzący rozkłada po środku planszę podzieloną na cztery części: wiosna, lato, jesień, zima. Wybrane przez prowadzącego dzieci losują kartki z charakterystyczną cechą danej pory roku i umieszczają kartkę na odpowiednim polu planszy. Prowadzący podsumowuje zabawę, omawiając każdą porę roku.

Część zasadnicza

Poznajemy Tczew

Prowadzący pokrótce przybliża dzieciom historię Tczewa. Zwraca szczególną uwagę na cztery figury będące ozdobami kamienicy w Tczewie. Figury te są alegoriami pór roku. Przy okazji wyjaśnia termin „alegoria”.

Prowadzący wyświetla zdjęcia rzeźb, dzieci muszą odgadnąć, alegorią której...

Materiał uzyskasz od razu po wykupieniu dostępu.
Pochodzi z fachowego czasopisma dla świetlic.
Pełny materiał uzyskasz po wykupieniu dostępu.

Galeria zdjęć

5 zł Dostęp do materiału
W koszyku
Pełny dostęp
do serwisu
Sprawdź
70 zł do końca roku.
1700 materiałów dla świetlic
Informacje
Rodzaj: Scenariusze zajęć
Edukacja regionalna
Więcej na temat: Edukacja regionalna
Pytania i odpowiedzi
{{row.question}}
{{row.answer}}
Opinie
Od lat niezastąpiona pomoc. Kopalnia pomysłów, z których zawsze można skorzystać.
Świetlicę prenumerujemy od początku i nie wyobrażam sobie bez niej pracy. Świetne plany pracy i mnóstwo propozycji.
Dobrze, że jako środowisko mamy swoje czasopismo, na które zawsze mogę liczyć, gdy potrzebuję pomysłów i wsparcia.

Opinie pochodzą z anonimowej ankiety czytelników czasopisma „Świetlica w Szkole”.

Jakość gwarantują redakcje: