Biblioterapia polega na kształtowaniu postaw wśród dzieci, zachęca do pracy nad sobą i uczy reakcji na trudne sytuacje. Doskonale sprawdza się na zajęciach terapeutycznych, w pracy z dziećmi sprawiającymi problemy wychowawcze. Jest też doskonałą formą wyciszenia po dniu pełnym hałasu, nauki i często stresu. Szkolenie Biblioterapia i bajkoterapia stymulatorem aktywności i rozwoju uczniówNa początku zachęcamy do obejrzenia nagrania szkolenia przeprowadzonego przez dr Wandę Matras-Mastalerz, wieloletnią prezes Polskiego Towarzystwa Biblioterapeutycznego i propagatorkę biblioterapii znaną chyba każdemu, kto zainteresował się tym tematem. W szkoleniu na żywo wzięło udział 584 uczestników, którzy ocenili je na 5/5. Jeżeli chcesz wdrożyć się w zagadnienie biblioterapii, jest to najlepszy sposób. Szkolenie jest darmowe dla użytkowników serwisu i dostępne tutaj. Świetlica co książkami zachwyca – czyli książki i czytanie w świetlicyPolecamy również szkolenie Małgorzaty Swędrowskiej, która od wielu lat zajmuje się promowaniem czytelnictwa wśród dzieci i jest autorką książek poświęconych tej tematyce. Pracowała w świetlicy, więc zna jej specyfikę. Szkolenie jest poświęcone generalnie zagadnieniu czytania w świetlicy, ale również elementom biblioterapii. Uczestnicy ocenili je na 4,9/5. Również jest darmowe dla użytkowników serwisu i dostępne tutaj. Poradniki Biblioterapia w pracy nauczyciela świetlicyKompendium wiedzy w pigułce na temat biblioterapii z wyszczególnieniem podziału według różnych sposobów oddziaływań terapeutycznych. Dodatkowo artykuł zawiera spis publikacji poruszających różne rodzaje terapii, m.in. bajkoterapię, biblioterapię oraz arteterapię. Dostępny tutaj. Bajka w pracy z dziećmiArtykuł poświęcony biblioterapii ze szczególnym uwzględnieniem bajkoterapii, który przedstawia propozycje dotyczące formy prowadzenia zajęć oraz konkretny przykład zorganizowanej aktywności. Dostępny tutaj. BajkoterapiaArtykuł o bajkopterpii. Obszerne omówienie zagadnienia z uwzględnieniem rodzajów bajek oraz ich charakterystyki. Co mają na celu bajki terapeutyczne, psychoedukacyjne i psychoterapeutyczne? Czym się charakteryzują? W jaki sposób wykorzystać je do pracy z dziećmi? Wszystkie odpowiedzi na te pytania znajdują się w naszym artykule. Dostępny tutaj. Scenariusze zajęć Pan Kocki – ukraińska bajka ludowaScenariusz zajęć świetlicowych na podstawie ukraińskiej bajki ludowej. Podczas zajęć dzieci biorą udział w zabawach muzycznych, poznają historię pana Kockiego i rozmawiają na temat tekstu, wykonują pracę plastyczną w parach o "kociej" tematyce oraz uczestniczą w zabawie relaksacyjnej wcielając się w role kota i myszki. Dostępny tutaj. W świecie Czerwonego KapturkaScenariusz zajęć świetlicowych mających na celu zachęcenie dzieci do czytania bajek oraz rozwijania ich zainteresowań i umiejętności pracy w grupie. Motywem przewodnim scenariusza jest bajka o Czerwonym Kapturku, w trakcie zajęć dzieci grają w grę planszową, uczestniczą w zabawie ruchowej, wykonują tematyczną pracę plastyczną i rozwiązują łamigłówkę. Dostępny tutaj. Lisica i żuraw – i inne bajki rosyjskieScenariusz zajęć świetlicowych na podstawie rosyjskich bajek ludowych. Dzieci podczas lekcji poznają niektóre rosyjskie baśnie, rozwiązują zagadki i krzyżówkę, uczestniczą w zabawie ruchowej, dopasowują tytuły bajek do ilustracji oraz wykonują pracę plastyczną nawiązującą do tematyki zajęć. Dostępny tutaj.