Ahoj, morska przygodo!

Rodzaj: Scenariusze zajęć
Temat:  Morza i oceany

Zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe w świetlicy. Zostały podzielone na trzy części: zajęcia manualne, umysłowe i ruchowe. Nauczyciel porusza tematy związane z morzem, żeglowaniem, żeglarzami oraz piratami.

Długość materiału: 1,5 strony A4.


Materiały:



  • statek (makieta);

  • napisy: pokład, bocianie gniazdo, burty, maszty, żagiel;

  • tekst legendy Dlaczego woda morska jest słona w opracowaniu Agnieszki Nożyńskiej-Demianiuk;

  • atlasy ze zwierzętami morskimi;

  • W co się bawić z dziećmi?, opracowała Marta Bogdanowicz, CD cz. 2, Piosenki i zabawy: Ciało i przestrzeń;

  • aparat fotograficzny;

  • wędka;

  • rybka z tkaniny.


PRZEBIEG ZAJĘĆ

Zajęcia umysłowe

Herszt piratów (nauczyciel) informuje załogę, że wyruszają na niesamowitą wyprawę. Ochotnicy przed wypłynięciem w morze wykrzykują: Ahoj, morska przygodo!

Statek, nie tylko piracki

Nauczyciel pyta, czy dzieci wiedzą, kim są piraci i żeglarze, gdzie mieszkają i czym się zajmują. Omawia wygląd statku (pokład, bocianie gniazdo, burty, maszty, żagiel). Umieszczają nazwy na makiecie statku. 

Czy piraci naprawdę mieli papugi?

Dzieci wspólnie z nauczycielem zastanawiają się nad mitem o pirackiej papudze. Nauczyciel nadaje kierunek rozmowie i pyta, czy mit jest oparty na faktach, czy to tylko taki wizerunek pirata.

Dlaczego woda...

Materiał uzyskasz od razu po wykupieniu dostępu.
Pochodzi z fachowego czasopisma dla świetlic.
Pełny materiał uzyskasz po wykupieniu dostępu.

Galeria zdjęć

5 zł Dostęp do materiału
W koszyku
Pełny dostęp
do serwisu
Sprawdź
70 zł do końca roku szkolnego.
1700 materiałów dla świetlic
Informacje
Temat:  Morza i oceany
Rodzaj: Scenariusze zajęć
Autor: Joanna Poszwa-Winnicka
Morza i oceany
Więcej na temat: Morza i oceany
Pytania i odpowiedzi
{{row.question}}
{{row.answer}}
Opinie
Jedyne wsparcie tylko dla wychowawców świetlic, prenumeruję od lat i poleciłam wielu koleżankom.
Najbardziej cenię to, że wszystkie artykuły piszą nauczyciele świetlicy. Dzięki temu są przetestowane i używam ich bez większych zmian.
Dobrze, że jako środowisko mamy swoje czasopismo, na które zawsze mogę liczyć, gdy potrzebuję pomysłów i wsparcia.

Opinie pochodzą z anonimowej ankiety czytelników czasopisma „Świetlica w Szkole”.

Jakość gwarantują redakcje: