Wyszukiwanie Tematy
Grzegorz Kasdepke

Grzegorz Kasdepke

Świetlica szkolna to miejsce, gdzie uczniowie mogą spędzać czas poza lekcjami pod opieką przeszkolonego personelu. W świetlicy szkolnej zapewnione są warunki do nauki, zabawy i odpoczynku. Często organizowane są zajęcia dodatkowe, zabawy, konkursy czy czytanie książek.

Trzydzieści siedem i pięć kresek
Krótki scenariusz zajęć rozwijających kompetencje kluczowe w świetlicy, do którego wykorzystano opowiadanie Grzegorza Kasdepke "Trzydzieści siedem i pięć kresek".  Scenariusz został podzielony na trzy części: zajęcia umysłowe, ruchowe i manualne, podczas których dzieci poznają treść opowiadania, biorą udział w...
Rodzaj: Scenariusze zajęć
Temat:  Czytanie
Sprzątamy świat z Kubą i Bubą
Rozwijanie kompetencji kluczowych w świetlicy
Scenariusz zajęć rozwijających kompetencje kluczowe w świetlicy poświęcony ekologii i prawidłowej gospodarce odpadami, podzielony na trzy części: zajęcia umysłowe, ruchowe i manualne. W ramach zajęć dzieci rozwiązują krzyżówkę, uczestniczą w zabawie ruchowej oraz wykonują pracę plastyczną z użyciem plastikowych...
Rodzaj: Scenariusze zajęć
Temat:  Recykling
Czy są wśród nas anioły?
Rozwijanie kompetencji kluczowych w świetlicy
Scenariusz zajęć świetlicowych rozwijających kompetencje kluczowe w świetlicy, podzielony na trzy części: zajęcia umysłowe, manualne i ruchowe. Motywem przewodnim wszyskich aktywności są anioły i pomoc potrzebującym. Dzieci w ramach zajęć wykonują pracę plastyczną z wizerunkiem anioła i uczestniczą w zabawie...
Rodzaj: Scenariusze zajęć
Świetlicowy organizer
Świetlicowy organizer, w którym tematem tygodnia jest "Świat w oczach detektywa". Tygodniowy terminarz, w którym można znaleźć pomysły na zajęcia umysłowe i manualne, gry i zabawy ruchowe, muzyczne i teatralne wraz z odnośnikami do pasujących artyukułów z numeru czasopisma. Zaproponowane aktywności zostały oparte na...
Rodzaj: Plany pracy
Grzegorz Kasdepke i jego książki dla dzieci
Zestawienie bibliograficzne w wyborze wydawnictw zwartych i artykułów z czasopism poświęconych twórczości Grzegorza Kasdepke. Ujmuje także najnowsze wydania wybranych książek autora. Długość materiału: 1 strona A4.
Rodzaj: Bibliografie
Na tropie wielkiej zagadki
Scenariusz zajęć świetlicowych promujących profilaktykę zdrowia oraz wspomagający budowanie więzi i integracji w grupie. W ramach zajęć nauczyciel czyta dzieciom opowiadanie Grzegorza Kasdepke „Zagadka dziewiąta: uwaga na owoce”, proponuje zabawę ruchową z wykorzystaniem kolorowych spinaczy, zachęca do wykonania...
Rodzaj: Scenariusze zajęć
Temat:  Odżywianie
Każdy może zostać detektywem
Scenariusz zajęć świetlicowych promujących rozbudzanie zainteresowań twórczych i czytelniczych u dzieci. Dzieci w ramach zajęć uczestniczą w prezentacji książek autorstwa Grzegorza Kasdepke, odczytują hasło zawarte w labiryncie, rozwiązują dowolną zagadkę z książki "Wielka Księga Detektywa Pozytywki" oraz...
Rodzaj: Scenariusze zajęć
Temat:  Detektywi
Być jak detektyw Pozytywka
Scenariusz zajęć świetlicowych, które mają na celu rozbudzanie zainteresowań czytelniczych, upowszechnianie twórczości Grzegorza Kasdepke oraz rozwijanie kreatywności i logicznego myślenia. Dzieci podczas zajęć przedstawiają się wplątując swój znak charakterystyczny, rozmawiają z nauczycielem o zawodzie detektywa...
Rodzaj: Scenariusze zajęć
Temat:  Detektywi
Wyjaśniamy powiedzenie „spiec raka”
Pomysł na zajęcia plastyczne, podczas których nauczyciel czyta dzieciom tekst Grzegorza Kasdepke "Spiec raka", wyjaśnia kiedy ludzie się rumienią oraz proponuje zabawę w postaci barwienia liści na biało-czerwono.  Długość materiału: pół strony A4.
Rodzaj: Projekty plastyczne
Temat:  Emocje
Kiedy widzimy jak przez mgłę?
Prosta propozycja zajęć plastycznych, podczas których dzieci słuchają tekstu Grzegorza Kasdepke "Widzieć jak przez mgłę", poznają sens powiedzenia oraz rysują delikatnie zamglone drzewa z wykorzystaniem kolorów tęczy.  Długość materiału: 1/3 strony A4.
Rodzaj: Projekty plastyczne
Temat:  Pogoda
Zrozumieć powiedzenia
Scenariusz zajęć świetlicowych mających na celu poznanie powiedzeń używanych w języku polskim oraz zapoznanie się ze znaczeniem związków frazeologicznych. Prowadzący wyznacza spośród uczestników Babę Jagę. Stoi ona tyłem do pozostałych i woła: „Raz, dwa, trzy, Baba Jaga patrzy!”. W tym czasie dzieci szybko...
Rodzaj: Scenariusze zajęć
W indiańskiej wiosce
Scenariusz zajęć świetlicowych mających na celu budowanie więzi i integracji w grupie oraz kształtowanie umiejętności współistnienia i współdziałania w grupie. Prowadzący wita wszystkich przybyłych Indian, wymawiając kolejne formuły i tym samym zaprasza dzieci do wspólnej zabawy w indiańskiej wiosce.
Rodzaj: Scenariusze zajęć
Temat:  Praca w grupie
Strach ma wielkie oczy
Zajęcia rozpoczynamy od przeczytania dzieciom tekstu Grzegorza Kasdepke Strach ma wielkie oczy. Wyjaśniamy im to powiedzenie. Po zakończeniu pogadanki proponujemy dzieciom wykonanie pracy plastycznej – sowy. Opowiadamy im, że jest to ptak, który często wzbudza w nas lęk. Jest to jednak podyktowane tym, że mało wiemy o...
Rodzaj: Projekty plastyczne
Temat:  Emocje
„Zawsze w dobrym tonie” – nauka kulturalnego zachowania się na co dzień
Scenariusz zajęć świetlicowych wdrażających wychowanków do kulturalnego zachowania na co dzień. Wyrażenie savoir-vivre pochodzi z  języka francuskiego, savoir znaczy wiedzieć, vivre – żyć. Stąd savoir-vivre przetłumaczyć można jako sztuka życia, znajomość obyczajów i  form towarzyskich, reguł grzeczności, a ...
Rodzaj: Scenariusze zajęć
Temat:  Zachowanie
Co się stało z ubraniem pana Mietka?
Scenariusz zajęć świetlicowych, dzięki którym wychowanek uważnie słucha tekstu czytanego przez nauczyciela; umie odpowiedzieć na pytania związane z tematem zajęć;  potrafi uzasadnić znaczenie troski o zdrowie; uczestniczy w zorganizowanej zabawie; potrafi ułożyć piramidę żywieniową.
Rodzaj: Scenariusze zajęć

Wszystkich wyników: {{count}}