Sprzątamy świat z Kubą i Bubą

Rozwijanie kompetencji kluczowych w świetlicy

Rodzaj: Scenariusze zajęć
Temat:  Recykling

Scenariusz zajęć rozwijających kompetencje kluczowe w świetlicy poświęcony ekologii i prawidłowej gospodarce odpadami, podzielony na trzy części: zajęcia umysłowe, ruchowe i manualne.

W ramach zajęć dzieci rozwiązują krzyżówkę, uczestniczą w zabawie ruchowej oraz wykonują pracę plastyczną z użyciem plastikowych nakrętek. 

Do przeprowadzenia lekcji wykorzystano opowiadanie Grzegorza Kasdepke "Sprzątamy świat".

Długość materiału: 1 strona A4. 


Materiały:



  • opowiadanie Grzegorza Kasdepke Sprzątamy świat;

  • krzyżówka z hasłem;

  • fotografie przedstawiające ratowników;

  • plansza dotycząca rozkładu śmieci;

  • czarny karton;

  • białe karteczki;

  • nakrętki;

  • klej magiczny;

  • mazaki;

  • nożyczki;

  • butelki;

  • szklane kulki;

  • patyczki lub ołówki.


Zajęcia umysłowe

Prowadzący rozpoczyna zajęcia od podziału dzieci na grupy. Każda grupa otrzymuje kopertę z zadaniem: tabliczkę z krzyżówką oraz małe kartoniki – fragmenty do ułożenia. Zadaniem dzieci jest prawidłowe ułożenie krzyżówki oraz odczytanie hasła.

Hasło: ratownik

Następnie wszyscy próbują wyjaśnić pojęcie „ratownik”. Nauczyciel zapisuje specjalizacje ratowników na tablicy. Dla ułatwienia zadania na tej samej tablicy umieszczone są fotografie przedstawiające ratowników. 

Przy okazji krótko opowiada dzieciom, jakie zadania wykonują poszczególni ratownicy.

Następnie nauczyciel czyta dzieciom opowiadanie Grzegorza Kasdepke Sprzątamy świat. Jest...

Materiał uzyskasz od razu po wykupieniu dostępu.
Pochodzi z fachowego czasopisma dla świetlic.
Pełny materiał uzyskasz po wykupieniu dostępu.

Galeria zdjęć

6 zł Dostęp do materiału
W koszyku
Pełny dostęp
do serwisu
Sprawdź
70 zł do końca roku szkolnego.
1700 materiałów dla świetlic
Informacje
Temat:  Recykling
Rodzaj: Scenariusze zajęć
Autor: Renata Zielińska
Recykling
Więcej na temat: Recykling
Pytania i odpowiedzi
{{row.question}}
{{row.answer}}
Opinie
Jedyne wsparcie tylko dla wychowawców świetlic, prenumeruję od lat i poleciłam wielu koleżankom.
Jestem bardzo zadowolona. Liczba pomysłów i scenariuszy jest ogromna. Zawsze korzystam z planów pracy.
Najbardziej cenię to, że wszystkie artykuły piszą nauczyciele świetlicy. Dzięki temu są przetestowane i używam ich bez większych zmian.

Opinie pochodzą z anonimowej ankiety czytelników czasopisma „Świetlica w Szkole”.

Jakość gwarantują redakcje: