Nie wszystko, co się świeci, jest gwiazdą

Zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe w świetlicy

Rodzaj: Scenariusze zajęć
Temat:  Kosmos

Scenariusz zajęć rozwijających kompetencje kluczowe w świetlicy.

Propozycja zajęć ruchowych, plastycznych oraz komputerowych pomagających dzieciom zrozumieć nasze miejsce we wszechświecie i poszerzających ich wiedzę na temat Układu Słonecznego. 

Długość materiału: 1 strona A4.


Materiały:



  • folia aluminiowa;

  • plastelina;

  • wieszak;

  • sznurek;

  • nożyczki;

  • brystol;

  • kolorowe kartki;

  • wata;

  • brokaty;

  • farby;

  • kredki;

  • markery;

  • słoik;

  • film edukacyjny;

  • zdjęcia Układu Słonecznego;

  • komputer z dostępem do Internetu;

  • tablety/komputery dla dzieci.


PRZEBIEG ZAJĘĆ

Zajęcia umysłowe/ komputerowe

Prowadzący rozmawia z dziećmi na temat naszego miejsca we wszechświecie: 

  • Czy wiecie, gdzie mieszkamy?
  • Jak nazywa się miejscowość, kraj, kontynent, planeta, na której mieszkamy? 
  • Gdzie znajduje się nasza planeta?
  • Co to jest Kosmos i z czym się kojarzy? – burza mózgów.

Następnie dzieci oglądają film edukacyjny 35 ciekawostek, które sprawią, że kosmos wyda się wam jeszcze bardziej tajemniczy.

Po emisji zajmują miejsce przy komputerach i wyszukują w Internecie istotne informacje dotyczące Układu Słonecznego (dzielimy uczniów na grupy). Po umówionym czasie uczestnicy zajęć prezentują zebrane wiadomości i...

Materiał uzyskasz od razu po wykupieniu dostępu.
Pochodzi z fachowego czasopisma dla świetlic.
Pełny materiał uzyskasz po wykupieniu dostępu.

Galeria zdjęć

5 zł Dostęp do materiału
W koszyku
Pełny dostęp
do serwisu
Sprawdź
70 zł do końca roku szkolnego.
1700 materiałów dla świetlic
Informacje
Temat:  Kosmos
Rodzaj: Scenariusze zajęć
Autorzy:
Paulina Pysz, Natalia Łogusz, Wiktoria Adamska
Kosmos
Więcej na temat: Kosmos
Pytania i odpowiedzi
{{row.question}}
{{row.answer}}
Opinie
Dobrze, że jako środowisko mamy swoje czasopismo, na które zawsze mogę liczyć, gdy potrzebuję pomysłów i wsparcia.
Od lat niezastąpiona pomoc. Kopalnia pomysłów, z których zawsze można skorzystać.
Najbardziej cenię to, że wszystkie artykuły piszą nauczyciele świetlicy. Dzięki temu są przetestowane i używam ich bez większych zmian.

Opinie pochodzą z anonimowej ankiety czytelników czasopisma „Świetlica w Szkole”.

Jakość gwarantują redakcje: