IV część planu pracy świetlicy rozwijającego zainteresowania przyrodnicze dzieci, który został przygotowany na potrzeby konkretnej świetlicy na podstawie dokumentów: podstawy programowej, statutu szkoły, programu wychowawczo-profilaktycznego.
Pozostałe części planu można znaleźć tutaj:
Wszystkie podjęte zadania dydaktyczno - wychowawacze mają na celu, między innymi, kształtowanie postawy troski o środowisko naturalne, wdrażanie dzieci do szanowania środowiska naszej planety Ziemi, kształtowanie postawy odpowiedzialnego opiekuna zwierząt, naukę elementarnych zasad postępowania ze zwierzętami domowymi, uświadomienie znaczenia systematycznego uczenia się i osiągania dobrych wyników w nauce, kształtowanie umiejętnosci rywalizacji sportowej zgodnie z zasadą fair play, zapoznanie dzieci z rodzajami map i z globusem, przypomnienie i poszerzenie wiedzy na temat zjawisk przyrodniczych typowych dla lata, pobudzenie ciekawości poznawczej oraz rozwijanie umiejętności decydowania o swoich zainteresowaniach.
Ma 3 strony A4 i stanowi kontynuację planów zamieszczonych w numerach 01/2020, 02/2020 i 03/2020.
Podzielony na 2 miesięce (maj - czerwiec), w których poruszono konkretne bloki tematyczne z wyszczególnieniem zadań dydaktyczno - wychowawczych i sposobów ich realizacji:
Opinie pochodzą z anonimowej ankiety czytelników czasopisma „Świetlica w Szkole”.