Pomysł na zabawę ruchową w świetlicy z wykorzystaniem maty-szachownicy.

Gra pomaga ćwiczyć pamięć wzrokową oraz uczy dzieci podejmowania samodzielnych decyzji.

Długość materiału: pół strony A4.


Materiały:



  • mata-szachownica;

  • plansza szachownicy 6 × 6 kwadratów;

  • ołówek.


WYKONANIE

Na kartce z planszą rysujemy trasę, którą zna tylko prowadzący.

Dzieci ustawiają się w rzędzie, przy znanym wszystkim polu startowym. Mogą poruszać się tylko w przód, w tył, w prawo i lewo, a dane pole może być użyte tylko 1 raz na danej trasie. Pierwsza osoba w rzędzie stawia krok w wybranym przez siebie kierunku, a prowadzący mówi, czy jest on zgodny z wyznaczoną trasą, czy nie.

Jeśli dana osoba wykonała dobry ruch, decyduje dalej o następnym kroku. Jeśli jednak się pomyliła, to wraca na koniec kolejki.

Następna osoba zaczyna od pola startowego. Dzieci mogą sobie podpowiadać, ale decyzję podejmuje osoba stojąca na macie.

Gra budzi bardzo...

Materiał uzyskasz od razu po wykupieniu dostępu.
Pochodzi z fachowego czasopisma dla świetlic.
Pełny materiał uzyskasz po wykupieniu dostępu.

Galeria zdjęć

3 zł Dostęp do materiału
W koszyku
Pełny dostęp
do serwisu
Sprawdź
70 zł do końca roku szkolnego.
1700 materiałów dla świetlic
Informacje
Rodzaj: Gry i zabawy
Autor: Sylwia Boszczyk
Gry i zabawy w świetlicy
Więcej na temat: Gry i zabawy w świetlicy
Pytania i odpowiedzi
{{row.question}}
{{row.answer}}
Opinie
Jestem bardzo zadowolona. Liczba pomysłów i scenariuszy jest ogromna. Zawsze korzystam z planów pracy.
Jedyne wsparcie tylko dla wychowawców świetlic, prenumeruję od lat i poleciłam wielu koleżankom.
Od lat niezastąpiona pomoc. Kopalnia pomysłów, z których zawsze można skorzystać.

Opinie pochodzą z anonimowej ankiety czytelników czasopisma „Świetlica w Szkole”.

Jakość gwarantują redakcje: