Kwietna łąka

Rodzaj: Scenariusze zajęć
Temat:  Wiosna

Scenariusz zajęć rozwijających kompetencje kluczowe w świetlicy podzielony na trzy aktywności: zajęcia umysłowe, muzyczne oraz manualne.

Uczniowie poznają skojarzenia z latem oraz kwiaty, które można spotkać podczas tej pory roku.

Długość materiału: 1,5 strony A4.


Materiały:



  • fotografie wiosennych kwiatów;

  • podpisy do fotografii;

  • zagadki kwiatowe;

  • piosenka Lato, lato, lato czeka;

  • kartki z bloku rysunkowego/technicznego;

  • pastele olejne;

  • kwadraty z papieru kolorowego, np. w rozmiarze 4 × 4 cm;

  • jasny karton formatu A4;

  • kawałek gąbki;

  • patyczki kosmetyczne;

  • kawałek kartonika;

  • farby plakatowe niebieska lub fioletowa oraz żółta.


PRZEBIEG ZAJĘĆ

Zajęcia umysłowe

Dzieci siedzą w kręgu. Nauczyciel wita się z nimi i pyta o aktualną porę roku. Następnie zadaje dzieciom pytania, jakie mają skojarzenia z latem, oraz jakie kwiaty można spotkać latem. Wspólnie próbują dopasować nazwy do fotografii. Pomogą im w tym zagadki.

Kiedyś często był wręczany,
dzisiaj nieco zapomniany.
Choć z gwoździkiem to nie rodzina,
podobnie kończy się i zaczyna. (goździk)

Kwiatek mały, kwiatek biały,
pośród trawy rośnie cały.
Jaki kwiatek będzie to,
co ma w nazwie liczbę sto? (stokrotka)

Spotykasz te kwiaty na łąkach
rozwinięte
i w czerwonych pąkach.
A kiedy płatki z nich opadają,
czarne nasionka ich...

Materiał uzyskasz od razu po wykupieniu dostępu.
Pochodzi z fachowego czasopisma dla świetlic.
Pełny materiał uzyskasz po wykupieniu dostępu.

Galeria zdjęć

5 zł Dostęp do materiału
W koszyku
Pełny dostęp
do serwisu
Sprawdź
70 zł do końca roku szkolnego.
1700 materiałów dla świetlic
Informacje
Temat:  Wiosna
Rodzaj: Scenariusze zajęć
Autor: Elżbieta Remian
Wiosna
Więcej na temat: Wiosna
Pytania i odpowiedzi
{{row.question}}
{{row.answer}}
Opinie
Dobrze, że jako środowisko mamy swoje czasopismo, na które zawsze mogę liczyć, gdy potrzebuję pomysłów i wsparcia.
Świetlicę prenumerujemy od początku i nie wyobrażam sobie bez niej pracy. Świetne plany pracy i mnóstwo propozycji.
Najbardziej cenię to, że wszystkie artykuły piszą nauczyciele świetlicy. Dzięki temu są przetestowane i używam ich bez większych zmian.

Opinie pochodzą z anonimowej ankiety czytelników czasopisma „Świetlica w Szkole”.

Jakość gwarantują redakcje: