Król Kruków z Poznania

Rodzaj: Scenariusze zajęć
Temat:  Legendy

Propozycja scenariusza zajęć świetlicowych opartego na kanwie słynnej poznańskiej legendy o Królu Kruków.

Podczas lekcji dzieci poznają treść legendy, uczestniczą w zabawie ruchowej, wykonują tematyczną pracę plastyczną i biorą udział w konkursie, dzięki czemu zgłębiają tajemnice świata przyrody i ptaków z gatunku krukowatych.

Długość materiału: 2 strony A4.


Cele główne:



  • zapoznanie dzieci z legendarnym wątkiem związanym z Poznaniem;

  • uwrażliwienie dziecka na świat przyrody.


Cele szczegółowe.
Wychowanek:



  • układa hasło;

  • aktywnie słucha legendy;

  • odpowiada na pytania dotyczące legendy;

  • bierze udział w zabawie ruchowej;

  • poznaje niektóre gatunki krukowatych;

  • porównuje wielkość krukowatych;

  • wie, dlaczego należy chronić ptaki i zwierzęta;

  • wykonuje pracę plastyczną.


Metody pracy:



  • podająca;

  • praktyczna;

  • problemowa.


Formy pracy:



  • zbiorowa;

  • grupowa;

  • indywidualna.


Środki:



  • albumy z ptakami;

  • kartoniki z sylabami;

  • tekst legendy;

  • talia kart;

  • krzesełka;

  • prezentacja fotograficzna o krukowatych;

  • tabela porównawcza krukowatych;

  • emblematy krukowatych;

  • odtwarzacz CD;

  • nagranie z głosami krukowatych;

  • niebieskie arkusze z bloku technicznego;

  • farby plakatowe;

  • pędzelki;

  • serwetka wykonana szydełkiem;

  • klej;

  • nożyczki;

  • ścinki brązowego papieru wycinankowego;

  • czarne sylwetki ptaków i zwierząt.


Przebieg zajęć

Część wstępna

Zabawa z literami

Nauczyciel wręcza dzieciom albumy z ptakami. W środku ukryte zostały karty z sylabami (LE, GEN, LU, DA, KRU, KÓW, KRÓ, O). Zadaniem dzieci jest wyjęcie ich i ułożenie z nich hasła.

HASŁO: legenda o Królu Kruków

Nauczyciel pyta dzieci, czym jest legenda. Odwołując się do ich wiadomości, urządza burzę mózgów: uczestnicy zajęć podają swoje skojarzenia dotyczące legendy.

Część zasadnicza

Aktywne słuchanie legendy

Wychowawca zaprasza dzieci do kręgu. Każdemu dziecku nadaje nazwę: Bolko, król lub kruk. Kiedy dzieci w trakcie słuchania tekstu usłyszą swoją nazwę – wstają szybko i zamieniają się miejscem z inną...

Materiał uzyskasz od razu po wykupieniu dostępu.
Pochodzi z fachowego czasopisma dla świetlic.
Pełny materiał uzyskasz po wykupieniu dostępu.

Galeria zdjęć

8 zł Dostęp do materiału
W koszyku
Pełny dostęp
do serwisu
Sprawdź
70 zł do końca roku szkolnego.
1700 materiałów dla świetlic
Informacje
Temat:  Legendy
Rodzaj: Scenariusze zajęć
Autor: Joanna Hoffmann
Legendy
Więcej na temat: Legendy
Pytania i odpowiedzi
{{row.question}}
{{row.answer}}
Opinie
Dobrze, że jako środowisko mamy swoje czasopismo, na które zawsze mogę liczyć, gdy potrzebuję pomysłów i wsparcia.
Jestem bardzo zadowolona. Liczba pomysłów i scenariuszy jest ogromna. Zawsze korzystam z planów pracy.
Najbardziej cenię to, że wszystkie artykuły piszą nauczyciele świetlicy. Dzięki temu są przetestowane i używam ich bez większych zmian.

Opinie pochodzą z anonimowej ankiety czytelników czasopisma „Świetlica w Szkole”.

Jakość gwarantują redakcje: