Historia malowana

Rodzaj: Scenariusze zajęć
Temat:  Historia

Pomysł na zajecia rozwijajace kompetencje kluczowe w świetlicy z wykorzystaniem narzędzi TIK.

Nauczyciel w ramach zajęć poszerza wiedzę uczniów na temat władców Polski, posługuje się tablicą interaktywną oraz przygotowaną uzupełnianką sylabową. Proponuje także tematyczną zabawę ruchową oraz wykonanie pracy plastycznej. 

Długość materiału: 2 strony A4.


Materiały:



  • uzupełnianka sylabowa z hasłem;

  • komputery z dostępem do internetu;

  • tablica interaktywna z dostępem do internetu;

  • reprodukcje historycznych obrazów;

  • plakaty z portretami królów1;

  • karteczki z informacjami (w różnych kolorach);

  • klej;

  • klamerka, kreda i chusteczka dla każdej osoby;

  • materiały plastyczne;

  • kartka z nadrukowaną koszulką.


PRZEBIEG ZAJĘĆ

Zajęcia umysłowe

Prowadzący umieszcza na tablicy uzupełniankę sylabową z hasłem. Zadaniem dzieci jest uzupełnienie brakujących liter. Sylaby kolejno odczytane utworzą hasło: „historia malowana”.

Po odgadnięciu hasła dzieci próbują je wspólnie wyjaśnić. Nauczyciel tłumaczy im, że nie wszystko zostało zapisane w kronikach, czasami pomocne mogą być obrazy wielkich malarzy, np. Jana Matejki, Jacka Malczewskiego, Leonarda Stroynowskiego czy Zygmunta Papieskiego. Wspólnie oglądają niektóre obrazy i krótko omawiają.

Zajęcia z zastosowaniem TIK

Nauczyciel zaprasza dzieci do zajęcia miejsc przed tablicą interaktywną. Prezentuje im stronę, na...

Materiał uzyskasz od razu po wykupieniu dostępu.
Pochodzi z fachowego czasopisma dla świetlic.
Pełny materiał uzyskasz po wykupieniu dostępu.

Galeria zdjęć

6 zł Dostęp do materiału
W koszyku
Pełny dostęp
do serwisu
Sprawdź
70 zł do końca roku szkolnego.
1700 materiałów dla świetlic
Informacje
Temat:  Historia
Rodzaj: Scenariusze zajęć
Autor: Joanna Hoffmann
Historia
Więcej na temat: Historia
Pytania i odpowiedzi
{{row.question}}
{{row.answer}}
Opinie
Od lat niezastąpiona pomoc. Kopalnia pomysłów, z których zawsze można skorzystać.
Jestem bardzo zadowolona. Liczba pomysłów i scenariuszy jest ogromna. Zawsze korzystam z planów pracy.
Dobrze, że jako środowisko mamy swoje czasopismo, na które zawsze mogę liczyć, gdy potrzebuję pomysłów i wsparcia.

Opinie pochodzą z anonimowej ankiety czytelników czasopisma „Świetlica w Szkole”.

Jakość gwarantują redakcje: