Gry „bez prądu” w szkole

Szkolenie poświęcone planszówkom, grom karcianym i fabularnym

Ocena: 4.92 / 5 (194 ocen)
Uczestników na żywo: 508
2

Zapraszamy do obejrzenia szkolenia poświęconego grom „bez prądu”, czyli planszówkom, grom karcianym i fabularnym. Poprowadził je Adrian Kopp, nauczyciel bibliotekarz, który od 8 lat prowadzi Szkolne Koło Gier. Opowie o swoich doświadczeniach i o tym, jak rozpocząć w szkole przygodę z grami.


Szkolenie jest darmowe i łączone dla użytkowników portalu Biblioteka.pl oraz serwisu Swietlicawszkole.pl.

Materiał uzyskasz od razu po wykupieniu dostępu.
Pochodzi z fachowego czasopisma dla świetlic.
Pełny materiał uzyskasz po wykupieniu dostępu.
Imienne zaświadczenie
Darmowe dla subskrybentów

DLA KOGO?

Szkolenie skierowane jest do nauczycieli bibliotekarzy i nauczycieli wychowawców świetlicy, którzy chcą otworzyć swoje biblioteki i świetlce na gry „bez prądu” – planszowe, karciane oraz narracyjne gry fabularne. Zapraszamy zarówno osoby, które nie miały jeszcze styczności z grami, jak i te, które chcą poszerzyć wiedzę w tym zakresie.

CEL

Celem szkolenia jest zapoznanie z bogatą i różnorodną ofertą gier „bez prądu”. Przede wszystkim zostaną wskazane możliwości praktycznych zajęć, spotkań i wydarzeń z wykorzystaniem gier planszowych, karcianych i innych.

Szkolenie ukaże również sposoby tworzenia i uzupełniania własnej biblioteki gier, możliwości współpracy z wydawnictwami gier, wykorzystywania gier w realiach szkoły (współpraca z innymi nauczycielami, innowacja pedagogiczna lub program własny) oraz zostaną omówione pozytywy edukacyjne, płynące z grania w ww. gry.

PROGRAM

  1. Pozytywy płynące z grania w gry „bez prądu”
  2. Polecane gry „na start” – rodzaje gier, tematyka, odbiorcy
  3. Zasady wspólnego grania – tworzenie regulaminu spotkań
  4. Praktyka z grami „bez prądu”
    1. Budowanie własnej biblioteczki gier
    2. Jak dotrzeć do odbiorców?
    3. Cotygodniowe spotkania
    4. Większe eventy i wydarzenia z wykorzystaniem gier „bez prądu”
    5. Współpraca z wydawnictwami
    6. Finansowanie
    7. Innowacja/program własny w szkole z wykorzystaniem gier „bez prądu”
  5. Kilka słów o RPG – Narracyjne gry fabularne dla dzieci, młodzieży i dorosłych
  6. Gdzie szukać inspiracji oraz ciekawych i wartościowych tytułów
Gry „bez prądu” w szkole

Zdjęcie: Chaos Shards Photography

Prowadzący: Adrian Kopp

Adrian Kopp – nauczyciel bibliotekarz w Szkole Podstawowej Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi im. Marii Dąbrowskiej w Gryfinie, gdzie od 2014 roku prowadzi Szkolne Koło Gier. Historyk, bibliotekarz, animator kultury, współtwórca i sekretarz szczecińskiego Stowarzyszenia Edukacyjno-Kulturalnego Chowaniec. Organizator, autor i pomysłodawca licznych wydarzeń, projektów i innowacji promujących czytelnictwo, gry „bez prądu”, fantastykę czy historię. Członek redakcji ogólnopolskiej inicjatywy Biblioteki Szkolne Online.

Pełny dostęp
do serwisu
Sprawdź
Dostęp do wszystkich szkoleń
70 zł do końca roku szkolnego.
1700 materiałów dla świetlic
Informacje

Odbyło się: 5 października 2022

Prowadzący: Adrian Kopp

Czas szkolenia: Półtorej godziny

Uczestników na żywo: 508