Czy czas ma skrzydła?

Scenariusz zajęć rozwijających kompetencje kluczowe w świetlicy

Rodzaj: Scenariusze zajęć
Temat:  Rozwój ucznia

Pomysł na zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe w świetlicy poruszający zagadnienia związane z zegarami i upływającym czasem.

Poczas zajęć dzieci rozwiązują krzyżówkę, wypełniają kartę pracy, oglądają prezentację filmową, uczestniczą w zegarowej zabawie muzycznej oraz wykonują tematyczną pracę plastyczną. 

Długość materiału: 2 strony A4.


Materiały:



  • komputer;

  • tablica interaktywna lub rzutnik;

  • głośniki;

  • karta pracy dla każdego uczestnika;

  • krzyżówka z hasłem – tyle, ile grup planuje utworzyć nauczyciel;

  • tekturki;

  • flamastry;

  • kredki;

  • nożyczki;

  • szpilki;

  • płyty CD;

  • klej termotopliwy;

  • szablon budzika (ze strony http://krokotak.com/)


PRZEBIEG ZAJĘĆ

Zajęcia umysłowe

Uczniowie, korzystając z karty pracy, indywidualnie odczytują i zapisują hasło zakodowane obrazkowo.

Następnie uczniowie odczytują na głos powstałe hasło. Nauczyciel podaje temat i cel spotkania, dopytując: Czy czas ma skrzydła?

Projekcja animacji „Historia Zegara”

Uczestnicy zajęć zapoznają się z prezentacją filmową Historia Zegara1. Następnie otrzymują niami dotyczącymi zegarów. Ich zadaniem jest udzielenie odpowiedzi na wszystkie pytania i poprawne zapisanie hasła (wahadło).

Zgadnij, jaki to zegar – zabawa muzyczna

Uczniowie z zamkniętymi oczami słuchają tykania zegarów i odgadują, jaki zegar je wydaje.

Zajęcia...

Materiał uzyskasz od razu po wykupieniu dostępu.
Pochodzi z fachowego czasopisma dla świetlic.
Pełny materiał uzyskasz po wykupieniu dostępu.

Galeria zdjęć

6 zł Dostęp do materiału
W koszyku
Pełny dostęp
do serwisu
Sprawdź
70 zł do końca roku szkolnego.
1700 materiałów dla świetlic
Informacje
Temat:  Rozwój ucznia
Rodzaj: Scenariusze zajęć
Autor: Katarzyna Lisowska
Rozwój ucznia
Więcej na temat: Rozwój ucznia
Pytania i odpowiedzi
{{row.question}}
{{row.answer}}
Opinie
Najbardziej cenię to, że wszystkie artykuły piszą nauczyciele świetlicy. Dzięki temu są przetestowane i używam ich bez większych zmian.
Świetlicę prenumerujemy od początku i nie wyobrażam sobie bez niej pracy. Świetne plany pracy i mnóstwo propozycji.
Jestem bardzo zadowolona. Liczba pomysłów i scenariuszy jest ogromna. Zawsze korzystam z planów pracy.

Opinie pochodzą z anonimowej ankiety czytelników czasopisma „Świetlica w Szkole”.

Jakość gwarantują redakcje: