Aby gwara nie poszła w zapomnienie…

Rodzaj: Programy i projekty
Temat:  Świetliczaki na tropie

Propozycja i inspiracja do przeprowadzenia zajęć w każdej szkole/ świetlicy, na których uczniowie zapoznają się z gwarą śląską.

Relacja z udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Świetliczaki na tropie… skrzydeł natury”, podczas którego dzieci ze Szkoły Podstawowej w Twardawie stworzyły ilustrowany słownik gwary śląskiej. 

Długość materiału: 1 strona A4.

Przystępując do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Świetliczaki na tropie… skrzydeł natury”, nawet nie przypuszczaliśmy, jak bardzo pochłonie nas realizacja zaproponowanych zadań. Obawialiśmy się, że pandemia koronawirusa pokrzyżuje nam plany i trzeba będzie przerwać tę doskonałą zabawę. Faktycznie, na moment tak się stało. Na szczęście uczniowie wrócili do szkoły i mogliśmy wznowić nasze świetlicowe poczynania oraz kontynuować temat regionalizmu.

Od razu wiedzieliśmy, że zadaniem, które wykonamy, będzie bez wątpienia ilustrowany słownik gwary śląskiej. Wybór był dla nas oczywisty! Mieszkamy na Górnym Śląsku, z którym nierozerwalnie...

Materiał uzyskasz od razu po wykupieniu dostępu.
Pochodzi z fachowego czasopisma dla świetlic.
Pełny materiał uzyskasz po wykupieniu dostępu.

Galeria zdjęć

5 zł Dostęp do materiału
W koszyku
Pełny dostęp
do serwisu
Sprawdź
40 zł do końca roku.
1700 materiałów dla świetlic
Informacje
Rodzaj: Programy i projekty
Autor: Helena Opaczek
Świetliczaki na tropie
Więcej na temat: Świetliczaki na tropie
Pytania i odpowiedzi
{{row.question}}
{{row.answer}}
Opinie
Najbardziej cenię to, że wszystkie artykuły piszą nauczyciele świetlicy. Dzięki temu są przetestowane i używam ich bez większych zmian.
Dobrze, że jako środowisko mamy swoje czasopismo, na które zawsze mogę liczyć, gdy potrzebuję pomysłów i wsparcia.
Świetlicę prenumerujemy od początku i nie wyobrażam sobie bez niej pracy. Świetne plany pracy i mnóstwo propozycji.

Opinie pochodzą z anonimowej ankiety czytelników czasopisma „Świetlica w Szkole”.

Jakość gwarantują redakcje: